تبلیغات
مهدی آل فاطمه(عج)

جمعه

این جمعه هم گذشت و تو آقا نیامدی

فصل خزان گذشت و تو  آقا نیامدی

***

هر شب بگویم این سحرم با تو پا شود

باز هم سحر گذشت و تو  آقا نیامدی

***

 

هر لحظه دل مسافر بر جمکران شود

باز هر سفر گذشت و تو  آقا نیامدی

***

سال ها ز پشت یکدگر آیند و می روند

صبرم ز حد گذشت و تو  آقا نیامدی

***

امّید زنده بودنم آن وصل روی توست

جانم ز لب گذشت و تو  آقا نیامدی

***

ترس از ندیدنت به غم اکبرم رساند

کار از جنون گذشت و تو  آقا نیامدی

***

از فرط دوریَت همه دم دیده پر نم است

اشکم زخون گذشت و تو  آقا نیامدی

***

در راه تو زجان و دلم مایه می نهم

آب از سرم گذشت و تو  آقا نیامدی

***

ترک از تعلقات جهان می نموده ام

دل از جَنان گذشت و تو  آقا نیامدی

***

غایت به زندگی من آن وصل کوی توست

این عمر من گذشت و تو  آقا نیامدی


الهم عجل الولیک الفرج بحق  زینب  (س)


تاریخ ارسال : یکشنبه 11 بهمن 1394 08:51 ب.ظ | نویسنده : مدیر وبلاگ

القاب حضرت ولیعصر(عج)

«بقیة‌الله»

از مشهورترین القاب آن حضرت در قرآن است و به معنی بقیه و بازمانده خلفای خدا در زمین از انبیا و اوصیا می‌باشد.

 از حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام درباره آیه ۸۶ سوره هود سوال شد که بقیه الله چیست و کیست؟ 

 آن حضرت فرمودند:
«اولیای خدا، بقیة‌الله‌ هستند و مقصود مَهدی(عج) است که در هنگام پایان‌پذیری این مهلت خواهد آمد و زمین را از عدل و داد پر خواهد کرد، آن‌گونه که از ظلم و جور مملو گشته است و از آیات و نشانه‌های او غیبت است و پنهان‌شدن، آنگاه که طغیان گسترش یابد و انتقام فرا رسد».[1]

همچنین از امام صادق علیه‌السلام سوال شد:
آیا می‌شود به قائم آل محمد به‌عنوان امیرالمؤمنین سلام کرد؟
ایشان فرمودند:
«نه، این اسمی است که خدا حضرت‌ علی علیه‌السلام را به آن نامیده و قبل و بعد از او، جز کافر به این نام نامیده نمی‌شود».
راوی حدیث پرسید:
فدای شما شوم، پس به حضرتش چگونه باید سلام کرد؟
آن حضرت فرمودند:
 «باید گفت: السلام علیك یا بقیة‌الله.
 آنگاه آیه «بقیةالله خیر لکم ان کنتم مؤمنین» را تلاوت فرمود.

در دعای ندبه نیز می‌خوانیم «این بقیة الله التی لاتخلو من العترة الهادیه؛[2]
کجاست آن بقیه‌الله که از خاندان هدایتگر است؟».

البته همه اهل‌ بیت، بلکه جمیع حجج الهی، بقیة‌الله و باقی و به جا گذارده شده روی زمین برای هدایت بشر هستند، اما فرق حضرت ولیعصر(عج) با دیگر امامان آن است که بعد از هر یک از ائمه، دیگری باقی می‌ماند، ولی وجود مقدس صاحب‌الزمان آخرین بقیة‌الله است.[3]

منابع:
1. بحارالانوار، علامه مجلسی
    ج۹۳، ص۱۰۶.
2. مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی،
     دعای ندبه.
3. فرهنگ الفبائی مهدویت، ص۱۷۲

تاریخ ارسال : پنجشنبه 8 بهمن 1394 10:45 ب.ظ | نویسنده : مدیر وبلاگ

سلام صبحگاهى:

السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المَهدی یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان...

تاریخ ارسال : پنجشنبه 8 بهمن 1394 10:43 ب.ظ | نویسنده : مدیر وبلاگ

حدیثِ روز:

امام حسین  علیه  السلام :
  ـ فى بَیانِ ما یَحْدُثُ فى زَمَنِ ظُهورِ الاِْمامِ الْحُجَّةِ علیه  السلام  ـ : وَ لَتَنْزِلَنَّالْبَرَكَةُ مِنَ السَّماءِ اِلَى الاَْرْضِ حَتّى اِنَّ الشَّجَرَةَ لَتَقْصِفُ مِمّا یَزیدُ اللّه ُ فیها مِنَ الثَّمَرَةِوَ لَتُؤْكَلُ ثَمَرةُ الشِّتاءِ فِى الصَّیْفِ وَ ثَمَرَةُ الصَّیْفِ فِى الشِّتاءِ وَ ذلِكَ قَوْلُهُ تعالى: «وَلَوْ اَنَّ اَهْلَ الْقُرى آمَنوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِم بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الاَْرْضِ وَلكِنكَذَّبُوا»؛
مختصر بصائر الدرجات، ص 51
امام حسین علیه السلام :
در بیان آنچه هنگام ظهور امام زمان علیه السلام رخ مى دهد : بركت از آسمان به سوى زمین فرو مى ریزد، تا آن جا كه درخت از میوه فراوانى كه خداوند در آن مى افزاید، مى شكند.(مردم) میوه زمستان را در تابستان و میوه تابستان را در زمستان مى خورند و این معناى سخن خداوند است كه: (و اگر مردمِ آبادى ها ایمان مى آوردند و تقوا پیشه مى كردند، بركت هایى از آسمان و زمین  به روى آنان مى گشودیم، لیكن تكذیب كردند).

تاریخ ارسال : پنجشنبه 8 بهمن 1394 10:42 ب.ظ | نویسنده : مدیر وبلاگ

حضرت ولیعصر(عج) از دید بزرگان:

علامه مجلسى (ره ) از قول پدرش نقل مى كند كه مى گفت
در زمان ما شخص صالح و مؤ منى به نام امیر اسحق استر آبادى (ره ) بود كه چهل بار پیاده به مكه رفته بود، و بین مردم مشهور شده بود كه او طى الارض دارد - یعنى چندین فرسخ را در یك لحظه طى مى كرده - در یكى از سال ها او به اصفهان آمد. من باخبر شدم و به دیدارش رفتم . پس ‍ از احوالپرسى از وى پرسیدم :
- آیا شما طى الارض دارید؟ در بین ما چنین شهرت یافته است ؟

در جواب گفت :
در یكى از سالها با كاروان حج به زیارت خانه خدا مى رفتم به محلى رسیدیم ، كه آنجا با مكه هفت یا نه منزل (بیش از پنجاه فرسخ ) راه بود. من به علتى از كاروان عقب مانده و كم كم به طور كلى از آن جدا شدم . و جاده اصلى را گم كرده حیران و سرگردان بودم .

تشنگى چنان بر من غالب شد كه از زندگى مایوس گشتم چند بار فریاد زدم :
- یا اباصالح ! یا اباصالح ! (امام زمان )! ما را به جاده هدایت فرما!

ناگاه شبحى از دور دیدم و به فكر فرو رفتم ! پس از مدت كوتاهى آن شبح در كنارم حاضر شد. دیدم جوانى گندم گون و زیبا است كه لباس تمیزى به تن كرده و سیماى بزرگان را دارد. بر شترى سوار بود و ظرف آبى همراه خود داشت . به او سلام كردم ، جواب سلام مرا داد و پرسید:
- تشنه هستى ؟
- آرى !
ظرف آب را به من داد و از آن آب نوشیدم . سپس گفت :
- مى خواهى به كاروان برسى ؟
مرا بر پشت سر خود سوار شتر كرد و به جانب مكه حركت كردیم . عادت من این بود كه هر روز دعاى حرز یمانى را مى خواندم . مشغول خواندن آن دعا شدم . در بعضى از جمله ها آن شخص ایراد مى گرفت و مى گفت
چنین بخوان !
چیزى نگذشت كه از من پرسید:
- اینجا را مى شناسى ؟
نگاه كردم ، دیدم در مكه هستم .
امر كردند:
- پیاده شو!
وقتى پیاده شدم ، او بازگشت و از نظرم ناپدید شد. در این وقت فهمیدم كه او حضرت قائم (عج ) بوده است .
از فراق او و از اینكه او را نشناختم متاسف شدم . بعد از گذشت هفت روز، كاروان ما به مكه رسید.
افراد كاروان ، چون از زنده ماندن من مایوس شده بودند، یكباره مرا در مكه دیدند و از این رو، بین مردم مشهور شدم كه من ((طى الارض )) دارم .

علامه مجلسى (ره ) در پایان اظهار مى كند كه پدرم گفت :
دعاى حرز یمانى را نزد وى خواندم و آن را تصحیح كردم ، شكر خدا كه او به من اجازه نقل و تصحیح آن را داد.
منبع:بحار، ج 52، ص175

تاریخ ارسال : یکشنبه 4 بهمن 1394 10:56 ب.ظ | نویسنده : مدیر وبلاگ

انتظار از دیدگاه مقام معظم رهبری

از دیدگاه مقام معظم رهبری، موضوع انتظار دارای قابلیتهای فراوانی است که ملتها باید از آن به بهترین نحو استفاده کنند.
از نظر ایشان مهمترین پیامد انتظار، امید است که در پی آن مبارزه ومجاهدت وعدم تسلیم در برابر دشمنان است: « اعتقاد به قضیه مهدى (عج) و موضوع ظهور و فرج و انتظار، گنجینه عظیمى است كه ملت‏ها میتوانند از آن، بهره‏ هاى فراوانى ببرند. شما كشتى اى را در یك دریاى طوفانى فرض كنید. اگر كسانى كه در این كشتى هستند، عقیده داشته باشند; كه اطراف آنها تا هزار فرسنگ، هیچ ساحلى وجود ندارد و آب و نان و وسایل حركت اندكى داشته باشند، كسانى كه در این كشتى هستند، چه كار می‏كنند؟ آیا هیچ تصور می‏شود كه اینها براى آن‏كه حركت كنند و كشتى را پیش ببرند، تلاشى بكنند ؟ نه، چون به نظر خودشان، مرگشان حتمى است.

وقتى انسان مرگش حتمى است، دیگر چه حركت و تلاشى باید بكند؟ امید و افقى وجود ندارد. یكى از كارهایى كه می‏توانند انجام دهند، این است كه در این مجموعه كوچك، هركس به كار خودش سرگرم شود. آن كسى كه اهل آرام مردن است، بخوابد تا بمیرد و آن‏كه اهل تجاوز به دیگران است، حق دیگران را بگیرد تا آن‏كه چند ساعتى بیشتر زنده بماند. طور دیگر هم این است كه كسانى كه در همین كشتى هستند، یقین داشته باشند و بدانند كه در نزدیكى آنها، ساحلى وجود دارد. حالا اگر دور و یا نزدیك است و چقدر كار دارند تا به آن‏جا برسند، معلوم نیست. اما قطعا ساحلى كه در دسترس آنها است،
 وجود دارد ..

تاریخ ارسال : یکشنبه 4 بهمن 1394 10:51 ب.ظ | نویسنده : مدیر وبلاگ

سلام به آقامون

به رسم ادب و ارادت
هرروز صبح سلام میدهیم به ارباب
بی کفن ودعای برای سلامتی اقا
امام زمان:
السلام علیك یا اباعبدالله
و علی الارواح التی حلت بفنائك
علیكم منی جمیعا سلام الله أبدا ما
بقیت و بقی اللیل و النهار و لا جعله
الله آخر العهد منی لزیارتكم
**السَّلامُ عَلی الحُسٓین و
عٓلی عٓلی اِبن الحُسَین و
عَلی اولادِ الحُسَین وَ
 علَی اصحابِ الحُسَین.
بسم الله الرحمن الرحیم
اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّك الْحُجَّةِ بْنِ
الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِه
فی هذِهِ السَّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَة
وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً
وَدَلیلاً وَعَیْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً
وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا .

تاریخ ارسال : جمعه 2 بهمن 1394 11:09 ق.ظ | نویسنده : مدیر وبلاگ